˃Σε έναν γυάλινο σωλήνα βάζουμε αέριο
υδρογόνο και εφαρμόζουμε διαφορά δυναμικού. Η ενέργεια που μεταφέρεται
επηρεάζει το δονητικό και περιστροφικό φάσμα του μορίου με αποτέλεσμα μια σειρά
από ηλεκτρονιακές μεταπτώσεις του ενός και
μοναδικού ηλεκτρονίου που υπάρχει στο άτομό του από στάθμες υψηλότερης σε
στάθμες χαμηλότερης ενέργειας. Οι μεταπτώσεις του ηλεκτρονίου στη στιβλαδα με κύριο κβαντικό αριθμό n=2 αντιπροσωπεύει τη σειρά Balmer και σχετίζεται με τα χρώματα που
εκπέμπει το άτομο στο ορατό.Το άτομο του υδρογόνου εκπέμπει
στην ορατή περιοχή του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος, 4 είδη φωτονίων με
χαρακτηριστικά μήκη κύματος που αντιστοιχούν σε συγκεκριμένα χρώματα. Το
υδρογόνο δεν εκπέμπει ούτε απορροφά μόνο στο ορατό. Εκπέμπει και απορροφά στο
υπέρυθρο και στο υπεριώδες μόνο που σε αυτές τις περιπτώσεις οι μεταπτώσεις του
ηλεκτρονίου δε γίνονται στη στάθμη με n=2 αλλά στις στάθμες με n=3 και n=1 αντίστοιχα(σειρά Paschen και Lyman).
ΜΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΑΠΟ ΤΗ ΧΗΜΙΚΟ ΑΘΗΝΑ ΜΗΤΣΟΠΟΥΛΟΥ. Τους μαθητές μας πρέπει να τους αγαπάμε και να τους προσέχουμε. Τότε μόνο βλέπουμε ότι μεταμορφώνονται και ως μαθητές και ως άνθρωποι.Πέρα λοιπόν από τη διδασκαλία οφείλουμε να είμαστε καλοί παιδαγωγοί, να βλέπουμε, δηλαδή, μέσα από την ψυχή των μαθητών μας τη δική μας ψυχή.Κάθε φορά που χαμογελώ στους μαθητές μου, μου χαμογελούν και αυτοί,κάθε φορά που τους επαινώ,με επαινούν...και ο κόσμος γίνεται καλύτερος...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου